marți, 7 octombrie 2014

Tort de clatite

"Ce fericita ar fi, daca ar vedea Bubu a ta, Oana..." mi-a scris mama pe pagina Minunoasei la postul cu tortul de clatite. Bubu a fost bunica mea si de la ea am mostenit pasiunea pentru bucatarie. Prajiturile ei au fost mereu cele mai bune, mancarea cea mai gustoasa toate pa masura creativitatii si imaginatiei ei. 
Tortul de clatite face parte din topul retelor preferate mostenite de la Bubu. E tortul care miroase cel mai tare a copilarie, tortul cel mai ravnit si de obicei devorat in timp record. 


Reteta de clatite am tot schimbat-o pana am gasit-o pe cea intr-adevar perfecta. V-o recomand cu drag si o gasiti in Good Food. Am scris totusi mai jos de ce ingrediente aveti nevoie.

Mai aveti nevoie de o forma de tort cu fund detasabil de 22 cm.



Timp de preparare

10min pentru clatite + 30m de asteptare cat stau in frigider
10min pentru umplutura + 30-40m in cuptor

Ingrediente

Clatite

100g faina alba
2 oua
300ml lapte
1 lingura de ulei de floarea soarelui
Aveti nevoie de 2 portii, deci dublati cantitatile.

Umplutura

1kg de branza dulce - cea de la Lidl din galetuta e perfecta
300g de smantana grasa
100-150g zahar
2 oua
1 pastaie de vanilie sau 1 pliculet de zahar 
50g stafide aurii
1 lingura esenta de rom

Instructiuni

Asezati stafidele intr-un bol mic impreuna cu esenta de rom. Acoperiti cu apa calduta si lasati-le deoparte. 

Preagatiti clatitele fie dupa reteta recomandata din Good Food, fie dupa reteta dumneavoastra preferata. Incercati sa faceti clatitele cat mai subtiri.

Pre-incalziti cuptorul la 180 grade, foc mediu.

Intr-un bol/castron mare puneti branza, smantana, ouale, zaharul si vanilia si mixati totul pana se topeste zaharul si obtineti o crema de branza densa. Stoarceti stafidele si adaugati-le la crema de branza. Adaugati-le la crema de branza si amestecati usor cu o spatula.

Ungeti tava de tort cu putin unt si asezati prima clatita in tava. Puneti un strat de branza, eu am folosit un polonic plin ca masura si nivelati usor. Stratul de branza ar trebui sa fie cat mai uniform.

Repetati pana ajungeti aproape de marginea formei, cam 1 cm. Puneti un ultim strat de compozitie. Pentru decor puteti folosi cateva linguri de zahar brun, se va carameliza si tortul va avea o culoare frumoasa aurie.

Se da tava la cuptor pentru 30-40min. Se lasa la racit aproximativ 30 minute inainte de a desface forma.  

Se serveste caldut. E bun si a doua zi rece, daca mai rezista pana atunci ;)










6 comentarii:

  1. Mirosurile din copilarie sunt cele mai pregnante si de neuitat... ce bine ca amintirile tale au ajuns si la Stefi...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din cauza mirosului Stefi nu a avut rabdare sa se raceasca, asa ca am fost "nevoiti" sa il mancam fierbinte in aceeasi seara :)

      Ștergere
  2. Ce bunatate :-) nu l-am preparat personal, dar mi-ai adus sa gust cand ai facut si a fost delicios!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mirosul, gustul, brinza dulce luata saptaminal de la "norul", ce amintiri! De bebelus ai avut pasiune pentru brinza dulce cu smintina, asa am invatat si eu ca e buna :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :D Da, branza pentru tortul lui Bubu venea cu "norul"... si eu trebuia sa astept norul in fiecare vineri la ora 2 chiar daca afara era soare :))

      Ștergere