duminică, 19 octombrie 2014

Prajitura cu bulion, gris si gem

Nu te lasa influentat de numele ei; bulionul e folosit aici ca si colorant natural, iar crema de gris si unt e delicioasa. Cu siguranta ai gustat-o in copilarie, eu mi-am adus aminte de ea cand am gustat-o. 


Briosa Minunoasa - Prajitura cu bulion, gris si gem



Nu e o prajitura spectaculoasa, e o prajitura simpla, pe care o poti face cu ce ti-a mai ramas prin casa. De obicei incerc sa modific retelele, sa le aduc o nota personala, dar prajitura cu bulion si gris e doar o prajitura cu bulion si gris, nimic mai mult. O recomand doar in lipsa de alte ingrediente sau daca esti nostalgic si vrei sa te simti din nou... pionier :)

Am cravata mea, sunt pionier, 
Si ma mindresc cu ea, sunt pionier! 
Flutura in vant, zalog si legamint, 
Intaiul meu cuvint de pionier... 




Ingrediente

Timp necesar

Preparare: 10 min aluatul++30 min la rece+10 min crema+28 min la cuptor
AI nevoie de 1 sau 2 tavi dreptunghiulare de aceeasi dimensiune, 20x30 sau similar

Foi

10 linguri Ulei
8 linguri Bulion
4 linguri Zahar
1 lingura Smantana
1 ou
500g Faina
1 lingurita bicarbonat de sodiu
1 lingurita sare

Umplutura

350ml Lapte
200 ml Apa
4 linguri Zahar
100g Unt
100g Gris
1 lingurita extract vanilie
1 borcan gem de Caise (in varianta ei originala si mai comunista se foloseste magiun de prune)

Optional

Zahar pudra

Instructiuni

Pentru aluat eu am folosit robotul de bucatarie: am pus toate ingredientele mai putin faina si le-am mixat. Adauga treptat faina pana obtii un aluat portocaliu si deloc lipicios. Lasa-l pentru 30 minte in frigider in folie alimentara.

Incalzeste cuptorul la 180 grade. Taie aluatul in 4 bucati egale si intinde cate o foaie cat mai subtire din fiecare bucata pe masa de lucru pe care ai imprastiat faina. Intinde aluatul pe fundul unei tavi si taie marginile care depasesc marginile tavii (am folosit o tava de 20x30). Pentru a muta aluatul de pe masa de lucru pe tava, ruleaza-l pe sucitor/facalet/chiar si o sticla merge si apoi desfasoara-l pe tava.
Lasa fiecare foaie cate 7 minute la cuptor.

Intre timp poti pregati crema: laptele, apa si zaharul se aduc la fiebere. Se adauga grisul in ploaie si cu un tel sa amesteca pana se ingroasa. Cand s-a ingrosat o iei de pe foc , adaugi untul taiat cubulete si vanilia. Amesteca pana se topeste untul. Lasa crema la racit.

Pentru a asambla prajitura, pune prima foaie intr-o tava si intinde jumatate din cantitatea de crema. Aseaza a doua foaie si acopera cu gem. Am avut un borcan mic si am folosit 3/4 din el. Aseaza peste gem a treia foaie si intinde crema care ti-a ramas. Acopera cu a patra foaie si pudreaza zahar.

Pofta (de) dulce!



Briosa Minunoasa - Prajitura cu bulion, gris si gem

Briosa Minunoasa - Prajitura cu bulion, gris si gem

Briosa Minunoasa - Prajitura cu bulion, gris si gem

Briosa Minunoasa - Prajitura cu bulion, gris si gem


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu