duminică, 8 februarie 2015

Cheesecake de iarna

La musafiri de soi cheesecake-ul trebuie sa fie pe masura :) Asa ca am folosit o smantana mai grasa, de 35% pentru a obtine o textura umeda si foarte cremoasa, alune, caju, prune uscate si topping de caramel sa mearga cu ninsoarea de afara. 
Vara, cheesecake-ul il fac doar din mascapone (inlocuiesc smantana si branza cu 1kg de mascarpone), blatul e din biscuiti simpli si il mancam cu topping de fructe de padure sau capsuni proaspete. Oricum ar fi, e mereu apreciat si devorat ;)
E o reteta rapida, doar timpul de racire strica oarecum socotelile. Dar daca il faci de cu seara, a doua zi il poti savura chiar la micul dejun (been there, done that).







Ingrediente

500g smantana grasa (am folosit 35%)
500g branza dulce (la galetuta Pilos de la Lidl)
300g zahar
4 oua
1 lingura extract vanilie
200g biscuiti digestivi
100g alune/arahide/caju
50g prune sau caise uscate
200g unt

Ai nevoie de o tava rotunda de copt cu fund detasabil de 20cm


Instructiuni

1. Faramiteaza biscuitii intr-un robot/cu sucitorul/sticla orice ai la indemanna. Faramiteaza si alunele: le-am pus intr-o foaie de hartie de copt indoita peste alune si le-am faramitat cu sucitorul. Au ramas bucati mari si mici asa cum mi-am dorit. Taie si prunele bucatele, dar nu foarte mici. Aseaza biscuitii, alunele si prinele intr-un bol.

2. Topeste untul, trebuie ssa fie lichid, si toarna peste amestecul de biscuiti si alune. Amesteca bine pana obtii o compozitie asemanatoare unui nisip nu foarte fin. tapeteaza cu aceasta compozitie tava rotunda. Eu am tapetat si peretii presand usor. Da tava la frigider pentru 10-15 minute sau pana cand prepari branza.

3. Preincalzeste cuptorul la 150 grade.

4. Intr-un bol mare pune smantana, branza si zaharul. Omogenizeaza folosind un tel sau o lingura de lemn. Nu vom folosi mixerul pentru ca nu vrem sa adaugam aer in compozitia de branza. Adauga fiecare ou pe rand amestecand usor pana se incorporeaza. Dupa ce ai adaugat si ultimul ou adauga si vanilia.

5. Cel mai probabil amestecul de branza va fi lichid, nu te speria, e ok, asa trebuie sa fie. Trebuie doar sa te asiguri ca fundul detasabil e corect prins de tava. Toarna amestecul de branza peste blatul de biscuiti si da la cuptor pentru o ora.

6. Dupa ce s-a scurs timpul de coacere eu am lasat tortul la racit in cuptor peste noapte. Doar dimineata l-am introdus in frigider. Am incercat sa evit sa se crape si sa se lase foarte tare.

Serveste-l cu dulceata de caise, afine, visine sau caramel. 

Pofta sa ai!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu