joi, 18 decembrie 2014

Supa crema de ciuperci

Imi aduc aminte cu drag de zilele de dupa ploaie cand mergeam in padure cu bunicul la cules ciuperci. Intotdeauna culesul ciupercilor se tranforma intr-o aventura: fie ca simteam sub palme muschiul de pe copaci, ne bucuram de gustul fragutelor sau descoperam cu mare bucurie vizuina unei vulpi, ciupercile erau uneori doar un pretext. Poate si pentru ca se intampla sa nu gasim niciuna :) 

Ciupercile preferate si mereu vanate erau galbiorii, bunica reusea sa faca din ei cea mai buna ciulama. Ii fierbea cu o lingurita de argint si imi placea sa fiu langa ea cand o scotea la control. Ma ridicam pe varfuri deasupra aragazului si ma uitam curioasa in oala. Mirosul de padure, de pamant umed mi-l amintesc si acum...
Promit sa scriu si reteta pentru ciulama, dar intre timp am pregatit o supa crema. Cu drag impart reteta cu voi :)






Ingrediente

500g ciuperci (am folosit champignon)
1 morcov
1 ceapa
3 catei usturoi
1/2 telina
1 cartof
150-200ml smantana
sare
piper
patrunjel
50g unt
1 longura de ulei de floarea soarelui

Ai nevoie de: o oala, o tigaie, blender, crutoane
Timp de preparare: 1h


Instructiuni

1. Spala bine toate legumele si taie-le felii groase: ciupercile eu le-am taiat in 4 dupa ce am eliminta putin din codita.  Lasa 2-3 ciuperci mai mari deoparte. Le vom folosi pentru decor. Legumele taiate nu trebuie sa fie subtiri, doar daca te grabesti si vrei sa termin mai repede. Pune-le intr-o oala si adauga apa cat sa le acopere de 2-3 degete. Adauga putina sare, pune la fiert si cand incepe sa fiarba acopera cu capac. 

2. Cand legumele sunt moi, ia oala de pe foc si cu un blender paseaza pana obtii o textura fina. Amesteca intr-un bol smantana cu un polonic din supa. Amesteca bine si mai adauga un polonic. Adauga apoi cu grija smantana in oala cu supa, amestecand cu un tel. Daca adaugi smanatana in felul acesta, nu se va mai branzi. Adauga sare dupa gust.

3. Pune tigaia pe foc si da la foc mic. Cand s-a incalzit topeste untul si adauga si o lingura de ulei. Feliaza cele 2-3 ciuperci pe care le-ai lasat deoparte, ai grija sa le stergi de apa, si cand untul s-a topit trage ciupercile in tigaie amestecand usor pe fiecare parte pana marginile se rumenesc usor. Scoate ciupercile pe o farfurie acoperita cu un servetel si lasa sa absoarba grasimea. Cand servesti supa adauga feliutele de ciuperci, piper macinat si patrunjel.

Serveste cu crutoane sau paine cu usturoi.
Pofta sa ai!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu